Ca. 85% af vores kød er ØKOLOGISK – 100% af vores kød er DANSK
Levering i Danmark (brofast og Bornholm)
600 g Flanksteak af Gris (tag kødet ud af køleskabet ½-1 time før tilberedning)
1 stort løg eller 2 mindre
1 grøn peberfrugt
Tørret chili pulver
4 skiver modnet cheddar og evt. lidt parmesanost i stykker eller revet. Jo mere ost, jo mere greasy sandwich.
Olivenolie til stegning
Griseflank i tern eller strimler (ca. 3-400 gram). Vi gemte resten af flanken rå til dagen efter til en anden ret.
3 spsk mayonnaise
1 fed hvidløg
Sandwichbrød (jeg købte et billigt ciabattabrød og delte i to)
Salt & peber
Start med at tænde ovnen på 200 grader almindelig ovn.
Efter du har afpudset kødet for fedt, skæres det i strimler eller tern og krydres med salt & peber. Svits kødet ved høj varme til det tager lidt farve i ca. 2-3 minutter. Sæt kødet til side og lad det hvile på en tallerken.
Skær løg og peberfrugt i strimler og svits begge dele i olie ved medium varme. Tilsæt salt og masser af peber. Løgene skal blive klare i farven (ikke mørke). Drys med lidt tørret chiliflager.
Tilsæt det forstegte kød og top med osten fordelt i panden, som skal kunne tåle at komme i ovnen. Sæt panden i ovnen ca. 5-10 minutter for at smelte osten. (Hvis din pande ikke kan tåle ovn, hælder du det over i et ildfast fad).
Imens osten smelter griller/varmer du dine sandwichbrød (jeg brugte en toaster). Pres hvidløget og rør i mayonnaisen og smør brødene med hvidløgsmayonnaisen.
Tag fyldet ud af ovnen og fordel i de smurte sandwichbrød.
Velbekomme!
Dine privatlivsindstillinger
Håndter samtykkepræferencer
Nødvendige
Analyse
Indlejrede videoer
Marketing
Facebook Advanced Matching
Facebook CAPI